Nota’s Famed

In onze praktijk zijn we liever met de patient bezig, dan met onze financiële administratie. We willen immers alle aandacht kunnen geven die de patient verdient. Vandaar dat we hebben besloten om onze tijdrovende administratie uit handen te geven aan een specialist: Famed Medical Factoring.

De nota’s worden zoveel mogelijk rechtstreeks met uw ziektekostenverzekeraar afgehandeld. Dat lijkt ons wel zo handig en gemakkelijk. De meeste ziektekostenverzekeraars sturen u later een overzicht van door hen vergoede behandelingen. Voor het eventuele restant dat niet wordt vergoed ontvangt u wel een nota van uw verzekeraar of van Famed.

Wilt u de gehele nota juist toch liever zelf ontvangen, geeft u dit dan even door aan ons per e-mail ( info@orthotiel.nl ). Het is ook mogelijk om bij Famed een overzicht op te vragen van alle declaraties.

Ontvangt u toch een volledige nota rechtstreeks van ons zonder dat dit gewenst is, dan is waarschijnlijk een van de gegevens (BSN-nummer, verzekeringsnummer) die wij van u hebben niet correct of heeft uw verzekeraar geen samenwerkingsovereenkomst met Famed. U kunt de nota dan indienen bij uw verzekeraar, maar dient er zelf voor zorg te dragen dat deze binnen 30 dagen is betaald. Neemt u ook even contact met ons op om uw gegevens na te lopen zodat toekomstige nota’s wellicht toch rechtstreeks naar de verzekeraar gaan.

Voor vragen of overleg over rekeningen zoals het navragen of er nog openstaande nota’s zijn kunt u terecht bij het contactcenter van Famed via telefoonnummer 0900 – 0885 (€ 0,18 per minuut, op werkdagen bereikbaar van 8:00 tot 18:00 uur) of via het reactieformulier op de website:

www.notavanfamed.nl